אירועים

שיח גלריה בתערוכה של אנה גרינבנד "מֵעֵבֶר"

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

מוזמנים למפגש ושיח גלריה עם האמנית  אנה גרינבנד  בתערוכה "מֵעֵבֶר".

 

על התערוכה : 

"מֵעֵבֶר" היא תערוכת יחיד ראשונה לאמנית אנה גרינבנד מאז התיקה את מקום מגוריה לערד לפני כשלוש שנים, לאחר ששהתה בתכנית הרזידנסי של המרכז. התערוכה כוללת עבודות ווידאו, סאונד וצילום, השזורות יחד לכדי הצבה אחת, עולם שבו הצופה נטמעת. העבודה המרכזית משחזרת נסיעה בכביש 3199, המחבר בין ערד לחורבות מצדה ולמרגלותיו ים המלח. היא מתרחשת בשעת דימדומים, כך שהמכונית חוצה את הכביש בזמן שהיא חוצה מהיום אל הלילה. הנסיעה מתעתעת ורומזת למצבי תודעה משתנים – לעתים היא נדמית כנסיעה ממשית ולעתים היא הופכת למסע חלומי. עיניה של האמנית מלוות את הנסיעה: האם היא נוהגת או נוסעת? מובילה או מובלת? 

בחלל התערוכה פזורות מספר עבודות סאונד, בהן עבודה שיצרה האמנית בשיתוף בן זוגה ושותפה ליצירה, איגור צינבוי: רדיו עם חמישה ערוצים, שכל תחנה בו משדרת שיר שהקליטה במהלך השנים האחרונות - תפילה טיבטית לשדים, שיר בדואי על זאב, עיבוד לגירסה החסידית של מזמור פסח ״והיא שעמדה״ֿ ועוד. הצופה מוזמנת להתיישב בכיסא הנהג ולבחור תחנה, וכך לעצב את הנוף הקולי המתחלף של התערוכה.

המושג  "מֵעֵבֶר" שבכותרת התערוכה מתאר את חוויית הנסיעה בכביש 3199, שבעבור האמנית היא חווייה על-חושית, מיסתורית או מיסטית; אירוע שיש בו אימה, פליאה והתפעמות. באמצעים חושיים שונים, המושפעים גם מייצוגים קולנועיים ותיאטרליים, האמנית מפרקת את החווייה וכך מקרבת אותה - בעבורה ובעבור הצופה. 

אנה גרינבנד (נ.1982 באוקראינה, חיה ועובדת בערד) היא אמנית רב-תחומית בוגרת בצלאל ובית הספר לתיאטרון בובות. החל משנת 2016 היא יוצרת בשיתוף בן זוגה איגור צינובוי, תחת השם "איגור ואנה", יצירות תיאטרון חזותי שמשלבות סוגי מדיה שונים, הנפשה ומיצג.



לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: